august 6, 2010
XL-Granit erfaring
Vi har bestilt en granitbordplade ved XL-granit for mere end en måned siden.
De har ikke overholdt deres leveringstid og vi kan ikke komme i kontakt til nogle af ejerne af firmaet, for at få en forklaring på leveringsproblemet.
Vi bliver desværre hele tiden hold hen af deres kontordame, som kun kan ligge en besked om at ejerne af firmaet herefter skal kontakte os, men dette uden held.
Vi håber snarest at få en afklaring, så vores køkken kan blive færdig.
Jeg vil klart fortrække Diapol granite frem for XL da deres service er bedere og prisen lavere.
sælger http://www.ecoform.dk
Det er jo for sent nu, hvor man stadig venter på at komme i kontakt med XL-granit.
Havde man bare vidst det fra starten.
Hej,
mine forældre står pt. i den situation, at de overvejer at bestille hos XL-Granit.
Betalte I 50% ved bestilling og 50% ved levering?
Har I fået jeres varer?
/Jacob
Jeg vil råde jer til ikke at betale noget som helst før i får leveres varen.
Vi betalte desværre 50% af beløbet ved ordre, det kan jeg ikke råde andre til da XL-Granit har svært ved at overholde deres aftaler.
Hej Lars og Arne.
Vi har fået en henvendelse fra XL-Granit, som ikke kan genkende jer blandt deres kunder.
Det kan der jo være mange grunde til, så vi vil meget gerne bede jer begge om at sende os en email på mette@kokkenkob.dk med lidt dokumentation på at I har handlet med XL-Granit.
Det skal ikke forstås som om vi ikke tror på jeres oplevelser, men blot som dokumentation i forhold til XL Granit, så vi håber at I vil tage imod vores opfordring.
Mange hilsner
Mette Juhl
Køkkenkøb.dk
mette@kokkenkob.dk
Det kan jeg da godt forstå at XL-Granit ikke kan genkende, det vil jeg da heller ikke hvis jeg var dem 🙂
Det er jo bare et tegn på at de ikke har styr på hvad de går og laver, eller de ikke kan lide at få kritik.
Jeg syntes bare at andre skal vide hvad oplevelse vi har haft med dem, og derefter selv kan tage deres egen beslutning, hvor man skal handle.
Lars, jeg har lige brug for at du sender mig en email, så vi kan få dokumenteret at du har handlet med dem. Jeg skriver det naturligvis herinde, hvis du dokumenterer det.
I modsat fald er jeg nødt til at lukke tråden, da XL Granit er ret sikre på, at du ikke er kunde.
Mvh.
Mette Juhl
http://www.køkkenkøb.dk
Jeg har tidligere læst et indlæg omkring samme firma, men kan desværre ikke finde tilbage til den tråd (jeg mener faktisk det var her på kokkenkob.dk ?? ) – men jeg husker at firmaet på daværende tidspunkt manglede et CVR nr. – På deres hjemmeside fremkommer dog nu et cvr.nr, men det er til et firma beliggende i Bække, og med navnet granithouse – tjek evt. selv på http://www.cvr.dk – Nok ikke ligefrem noget som fordrer at man lægger 50% i forudbetaling….. held og lykke med køkkenet.
Mvh
P. Jacobsen
Vi er sommertilfredse med vores bordplade fra XL-Granit, alt forløb uden problemer.
Har hørt fra andre i branchen at XL-Granit er særdeles upopulære og det er jo de samme køkkenbutikker der finansierer køkkenkøb, sä det er da klart at de har en interesse i at offentligegøre usandheder om firmaet.
Hej ‘Arne’
Det er vigtigt at vores brugere har mulighed for at finde oplysninger – både gode og dårlige – om de firmaer de ønsker at handle med. Og det er en meget ugennemtænkt beskyldning at komme med, at det er køkkenfirmaerne der sætter dagsordenen her. Kig gamle tråde igennem og du vil finde mange, der også er kritiske overfor køkkenfirmaer.
Sådan er det jo, og det er ikke altid et udtryk for at firmaet ikke behandler sine kunder ordentligt. Der vil altid være tilfælde, hvor alt går galt – også for de firmaer, der vil gå langt for deres kunder.
Vi opfordrer altid firmaet selv til at svare på kritikken i tråden – Dog så det er tydeligt for enhver at det er firmaet selv der svarer.
Hvorfor vi skulle have en interesse i at offentliggøre usandheder, kan jeg ikke se. Denne tråd bliver slettet i morgen, hvis vi ikke modtager dokumentation fra de to i tråden, der har ytret kritikken. Så kan det vist ikke blive meget mere fair for begge parter.
Mvh
Mette Juhl
http://www.køkkenkøb.dk
Hvorfor er det så lige at XL-Granit ikke vil svare på denne kritik?????? Hvis de så oprigtig mener at der er usandheder på denne blok syntes jeg at de selv skal give lyd og komme med en forklaring.
Jeg fremsender ikke dokumentation før XL-Granit giver lyd fra sig.
Er det ikke svar nok??
Hej Mette,
det var dog en skræmmende måde at lukke for diskussionen på.
Hvis og såfremt XL-Granit mener der er sket fejl i tråden skal de da ytre sig. Den måde du er igang med at lukke for det på, er da helt og aldeles uacceptabel!
Hvis man har problemer med noget er fora da en fantastisk mulighed at hente info på, men det er temmelig svært, hvis der ikke er plads til negative ytringer.
Med venlig hilsen
Jacob Nissen
PS. Tråden, og den drejning den har fået hjælper ikke ligefrem på køkkenkøb.dk’s og XL-Granit’s omdømme.
Vi ønsker ikke at Køkkenkøbs forum bliver brugt til smædekampagner, og har tidligere oplevet konkurrenter oprette tråde for at genere hinanden, så det er i den grad noget vi tager seriøst. Hvis du mener at det skader Køkkenkøbs omdømme, så tror jeg at du har misforstået vores rolle her.
Reelle negative ytringer er til stor gavn for andre brugere og vil ikke blive bremset.
Vi har nu modtaget dokumentation for, at Arne rent faktisk har handlet med XL Granit, og vi sætter pris på at Arne har taget sig tid til at dokumentere overfor os.
Det betyder, at vi ikke ser nogen grund til at lukke tråden.
Mette Juhl
Køkkenkøb.dk
Vi fravalgte Diapol, da de sender en masse østarbejdere til Danmark uden at de er registreret i RUT systemet?
Det koster nu en bøde på 10.000 kr., hvis man som privat person ‘glemmer’ at spørge om de har registreret deres udenlandske medarbejdere i dette register.
Hvorfor ansætter man ikke disse medarbejdere i et dansk selskab og giver dem dansk overenskomst mæssig løn, det kunne måske tænkes at en del af forklaringen findes i lønning på den forkerte side af 50 kroner i timen.
Har Jan Larsen ejer af ecoform – (god måde at skaffe sig gratis reklame på)tidligere handlet med XL-Granit, eller er han kun ude på at lovprise egne produkter og leverandører, det lugter meget af skjult reklame.
Jeg kan fremlægge dokumentation og jeg kan ikke helt se forskel på om montør kommer fra Tyskland eller Estland da lønninger er lavere end Danmark begge steder.
Ps. husk at angiv at at du er sælger når du skriver her inde på køkkenkøb.
http://www.ecoform.dk
Ironi on/ En køkkensælger der fremhæver sine egne produkter og producenter frem for andre og alle andre er noget bras, se den var ikke set før!?!/Ironi off
Nu arbejder jeg også for et firma med grene over hele verden, og vil gerne hilse og sige at der er en del forskel på lønningerne i Estland iforhold til Tyskland, og hvad med kvaliteten?
Vil du nu sige at der ikke er forskel på Lada og VW? Hvis man kun kigger på prisen, så er Lada da sikkert en glimrende bil, men skal jeg vælge imellem de to, så ligger jeg altså mine penge til en Tysk producent som VW og ikke på en lada, det er trods alt noget jeg skal have glæde af i mange år fremover…
nu er det jo ikke Diapol kunder som klager over dårlig behandling vel…
Jeg syntes det er godt gået at XL ikke kan genkende deres kunder, man skulle tro at denne tråd er falsk.
Men så er det jo godt at der er blevet sendt dokumentation til Kokkenkob.dk/Mette
Lars/Søren, jeg venter stadig på dokumentation fra dig.
Og så må jeg bede dig om at læse reglerne for vores forum grundigt igennem:
http://www.kokkenkob.dk/forum/ForumRulesPopup.htm
Mvh.
Mette Juhl
Køkkenkøb.dk
Hej Lars,
Jeg vil høre, om I i melletiden har fået jeres bordplade? Jeg har nemlig samme ekstremt dårlige erfaring med XL-granit, og har nu ventet i over 6 uger på min plade trods de lovede max 3 uger. Og jeg har også meget svært ved at komme længere end til deres receptionist, som hele tiden henviser til andre, som så ikke ringer tilbage. Senest har de hævdet, at pladen var færdig og klar til levering men desværre knækkede ved læsningen.
Jeg er nu begyndt at blive alvorligt nervøs for, om jeg nogensinde får min plade (jeg har også betalt 50 % af den samlede pris i depositum!). Jeg vil derfor sætte stor pris på, hvis du vil svar mig på, om I har fået jeres bordplade?
På forhånd tak,
Lisbeth
Vender lige tilbage med en melding, da jeg nu endelig – efter mange ugers ventetid – har fået min bordplade. Bortset fra den indledende konsulentkontakt, som var fin, har kommunikationen undervejs bestemt ikke været tilfredsstillende.
Men bordpladen er flot, og monteringen var upåklagelig.
Mvh Lisbeth
Nu begynder jeg også at blive særdeles nervøs da jeg oplever præcis det samme som mange andre i dette forum. Vi bliver lovet og lovet men ingenting sker. Vi var oprindeligt lovet en leveringstid på 14 dage – det er nu noget mere end en måned siden den frist er overskredet. Vi fik (noget tid efter fristen) at vide at lige præcis vores bordplade var i restordre og ikke fandtes andre steder i Europa men at den ville kunne blive leveret til fabrikken omkring den 2 oktober og leveret til os ca 14 dage derefter. Jeg har generelt haft snakket med sælger som nogle dage efter den 2 oktober oplyste pladen var ankommet til firmaet og at jeg snart burde modtage den men at en præcis leveringsdato skulle jeg snakke med administrationen om. Han ville få dem til at ringe til mig. Lige siden er det ikke lykkedes mig at komme længere end receptionisten – den og den person er der desværre ikke lige i øjeblikket, men hun vil lægge en besked til dem og få dem til at ringe tilbage. Jeg har ringet jævnligt de sidste 14 dage men har generelt fået forskellige variationer af samme sang… I dag kunne hun så fortælle at såvidt hun kunne se i systemet havde de endnu ikke modtaget råpladen??????? Men at den og den person i administrationen havde lovet at ringe tilbage inden længe. Så nu venter jeg spændt…
Det er sgu en skræmmende arbejdsmoral der er. Mien forældre droppede XL-Granit pga. de udmeldinger her på siden. Samtidig får de leveret fra et firma der hedder Horn Bordplader i stedet.
Det er nok rigtigt hvad der bliver sagt:
Har man en god oplevelse fortæller man det til 3-4 andre, men har man en dårlig oplevelse, så fortæller man det til 12-14 andre…
Jeg har været kunde hos XL-Granit, og har er ganske godt tilfreds med den service og de produkter jeg har fået herfra, men jeg skal ikke sige hvad andre kunder har fået at vide, men jeg fik at vide at der var mellem 3 og 4 ugers leveringstid fra opmålingen var foretaget, men det var ingen garanti, da materialer kunne være i restordre, pladerne kunne knække under produktion eller levering, så jeg måtte ikke tage det som andet end en rettesnor.
Jeg syntes at xl granit får en urimelig hård medfart, og da jeg snakkede med vores konsulent fredag eftermiddag ved telefonisk gennemgang af sagen, bragte jeg da også denne tråd op, og som han sagde er han da ked af at nogle kunder føler sig dårligt behandlet, men de fleste af dem der fremstår her i tråden med navn, kan han slet ikke finde i systemet, og så kan man jo tænke sit… Hertil kommer at de har mere end 300 sager om året, så at et par kunder er sure er procentvist ærgerligt, men sådan er det jo, det kan være svært at tilfredsstille alle…
Men det er jo også så dejligt let at være utilfreds når man sparer penge, hvor meget længere må man ikke stå i kø i Netto for at spare 5-10% ekstra?
Vi sparede mere end 40% på vores bordplader, og så var det inklusiv slutmontage, køkkenbutikkerne ville kun levere ‘lagt på skabe’ så måtte vi selv rette frem og tilbage, fuge pladerne sammen med mere. Hertil kommer at køkkenbutikkerne havde mindst 8 ugers leveringstid, vi blev leveret efter 3 uger og 4 dage, og alt var perfekt, på trods af piv skæve vægge.
Men bordpladerne er jo det sidste, prikken over det berømte i, og jeg skal da indrømme at det var træls at leve uden et færdigt køkken i næsten 1 måned, særligt efter at køkkenbutikken som vi valgte svigtede os totalt efter ordren var lagt, og så var det jo let at lade sin indebrændthed gå ud over næste led i kæden også, men det kan xl jo ikke gøre for.
Og nej, jeg skal ikke have nogle øst europæerere til at udføre arbejde for mig, heller ikke hvis de er billigere, da vi i DK for tiden har mindst 5.000 ledige håndværkere, mens 7.000 øst arbejdere render rundt i deres stillinger til lønninger der er helt til grin, og under forhold der er horible, når man så samtidig tænker på at Skat mistænker mere end 80% af disse udenlandske virksomheder for ikke at betale skat og moms, tænk over det næste gang ungerne ikke kan komme på udflugt med skolen eller din gamle mor ikke kan få den fornødne pleje på grund af nedskæringer, tingene hænger sammen i den sidste ende…
Jeg har kun ros tilovers for XL Granit, og vil varmt anbefale dem videre til andre kunder.
Hilsen en tilfreds kunde.
Jeg er glad for at høre der også er tilfredse kunder til XL granit – at XL granit ikke kan genkende navnene på de utilfredse kunder ved jeg ikke hvad man skal lægge i – der kan være mange fortolkninger og ikke nødvendigvis i XL granits favør. For vores vedkommende står ordren i min kærestes navn og ikke i mit.
Jeg synes desuden at det er mere tankevækkende at ‘Den tilfredse kunde’ ikke vil opgive sit navn?
Som ‘Den tilfredse kunde’ beskriver deres situation ser jeg heller ikke nogen grund til at være specielt utilfreds – problemet for os var bare at vi var blevet lovet 8-14 dage leveringstid og der er nu ved at være gået tæt på 2 måneder, dertil har det været svært eller umuligt at få information – de eneste jeg kan komme i kontakt med er den oprindelige sælger og deres receptionist, hvor sidstnævnte kan utallige versioner af ‘desværre han/hun er ikke lige tilstede i øjeblikket, men vil ringe dig tilbage hurtigst muligt’. For det meste får jeg stillet i udsigt at vi får bordpladen i den efterfølgende uge – hvorefter der ikke sker det helt store. Jeg har desværre svært ved at se situationen som andet end stærkt utilfredsstillende.
Naturligvis er der tilfredse kunder! Ingen tvivl.
Desværre er det ret ugunstige forhold at arbejde under, når det virker som om man ikke kan/vil kontaktes.
Jeg skal da ærligt sige, at denne tråd er grunden til mine forældre ikke købte hos XL Granit. At lægge 50% betaling up front er jo ren og skær galimatias når man hører skrækscenarier.
Det kunne jo tyde på at økonomien er lidt presset. Jeg har aldrig nogensinde lagt 50% up front ved noget jeg har købt, og her snakker vi eksempelvis cykler til 5 cifrede beløb (i den høje ende).
Jeg giver nu heller ikke så meget for, om XL Granit kan finde kunderne – den er let at sige.
Jeg har fulgt tråden omkring XL Granit, da jeg selv på et tidspunkt var på udkig efter nye bordplader og kan komme med følgende oplysning.
Den 20.10.2010 er der ved Amtsgericht Flensburg indgivet insolvens begæring på firmaet XL Granit UG. Det betyder at den tyske afdeling af XL Granit er gået i betalingstandsning. Disse oplysninger er tilgængelige på http://www.insolvenzbekantmachungen.de.
Dermed er ikke sagt, at den danske afdeling af XL Granit er gået i betalingstandsning, så jeg søgte i CVR registret på CVR nummeret som er anført på XL´s hjemmeside. Her stemte intet overens, hverken navn, adresse eller tlf nr.
Udfra disse oplysninger, sammeholdt med efaringerne fra denne tråd, har jeg fravalgt XL Granit.
Jeg synes det er på tide at XL´s ledelse melder klart ud om situationen i den tyske afdeling og om forholdene i den danske afdeling.
Christian jeg er nødt til at bede dig om at linke direkte til oplysningen, så andre har mulighed for at finde det. Vi har ikke kunnet finde de oplysninger du skriver.
Dit link henviser til et helt forkert sted. Det korrekte link til siden er https://www.insolvenzbekanntmachungen.de .
Men Christian læg lige det præcise link til informationen.
Mvh
Mette/Køkkenkøb.dk
Mette du får linket her
https://www.insolvenzbekanntmachungen.de/cgi-bin/bl_suche.pl
her gør du følgende:
Vælg detail-suche
Ved Bundesländer vælg Schleswig-Holstein
Ved Gericht vælg Flensburg
Ved firma skriv xl-granit og herefter tryk Suche starten.
Nederst på siden klikker du ind på xl´s begærings sag.
Fra XL-Granit.dk direktion
Det er utroligt hvad man kan tillade sig under falsk identitet.
Det er korrekt at der i enhver virksomhed sker fejl, vi har også fejl i vores virksomhed.
Ud af 100 leverede kunder oplever vi reklamationer på mellem 4 og 5 %, hvilket er meget lavt for stenbranchen.
I dette forum er der 3 korrekte (læs rigtige) utilfredse kunder, der delvis har ret i deres utilfredshed, de blev tilsagt materialer, hvor vores underleverandør ikke overholdt deres tilsagn til os den pågældende pladeleverandør er sidenhen blevet udskiftet med en anden, det var hvad vi lærte af det.
De 3 utilfredse kunder er dog færdigleveret med positive montagerapporter.
MEN, hvad vi ikke kan forstå, er at en stor del af indlæggene fra påståede kunder, ikke eksisterer eller kan genkendes i vores system, det ser ud til at man frit kan opfinde små historier og så tror den brede kundeskare på alt det skrevne.
Dette sammenholdt med at Køkkenkøb.dk, åbenbart forsøger at fraskrive sig ansvaret for indholdet på deres forums, uagtet at alle indlæg ikke kan tjekkes for rigtighed det vil vi kalde retsløshed.
Vi har i samråd med selskabets advokat, besluttet at udtage stævning mod Køkkenkøb.dk for at få placeret ansvaret for den skadesvirkning dette forum giver os som virksomhed.
Et par eksempler som kan læses herover, at XL-Granits tyske afdeling er gået konkurs, vi har ikke haft en tysk afdeling, ej heller haft økonomiske interesser i en sådan men det tyske XL-Granit har været en af flere samarbejdspartnere/underleverandører til vores danske virksomhed.
En anden god måde at opnå reklame på, er som personen fra Ecoform der udtaler sig om vores service, men vi har aldrig handlet med personen.
Og sådan puster man sådant et forum op med varm luft og håber at blåøjede sluger alt råt fy for fan
Skulle reelle personer have spørgsmål eller andet, kan disse sendes til undertegnede.
Kim Svendsen
Direktør
kim@xl-granit.dk
Dejligt at høre fra dig Kim!
Du ringer jo aldrig tilbage som din receptionist ellers lover gang på gang, så det rart at vide du er i live.
Har du behov for dokumentation for min identitet, så tjek bare din mailbox. Jeg kan også oploade alle mails her på siden, men jeg gider ikke mere bøvl. Prøv at ring og giv en forklaring, så jeg kan blive fri for at bruge køkkenkøb.dk til at hænge dig yderligere ud.
Til alle som er forvirret, så har jeg købt bordplade hos XL-granit, som kom forsinket og uden den kogesektion som var bestilt og betalt for. Derudover fik jeg lavet en lille plade til min brændeovn, men den kom i en hvid komposit istedet for den bestilte sort. Jeg sendte stenen tilbage med de tyske montører, dette i februar 2010. Alt i forståelse med den sælger som jeg var hyppigt i kontakt med. Siden har jeg ringet og skrevet et utal af gange, men aldrig fået sten eller penge retur. Receptionist, sælger og en enkelt gang dig selv har lovet mig at nu skulle der nok ske noget, men nu er der gået 8 mdr.
Håber du svarer Kim, men lad nu vær med at betvivle min identitet!
Bordpladen er jeg glad for og den ligger fint, men hvorfor lave så meget bøvl for 1000,- som det drejer sig om??? det forstår jeg ikke.
Tak for denne mulighed køkkenkøb.dk
Mvh Søren Schmidt Hansen, Troense
hmm der er rigtig at jeg som persom eller firma aldrig har handlet med XL men det har flere af de kunder jeg har lev. køkkenelementer til så min udtagelser er berettiget.
køkken sælger http://www.ecoform.dk
hmmm det lyder mere som ræven og de sure rønnebær
næ grunden til vi ikke har handlet med XL granit er at deres pris når alt er medregnet ikke er attraktiv, ellers havde vi skam sikkert nok handlet med dem da vi har fået tilbud derfra.
http://www.ecoform.dk
okay – men dine kunder får åbenbart bedre priser fra XL-Granit, ellers ville de jo nok også have købt bordpladerne hos dig – så jeg søges stadig det er ræven og rønnebærene
Vi sælger ikke selv granit så den holder desværre ikke beklager.
http://www.ecoform.dk
nåh – tjek lige din hjemmeside først
Følgende skriver du selv:
Vi levere granitbordplader men et meget høj serviceniveau til en super pris inkl. Opmåling, oplægning, fugning, mm.
.. bortset fra stavefejlene skulle det da ikke være til at tage fejl af.
Vi har nu endelig fået vores bordplader – de kom for ca. 10 dage siden, men vi fik først den aftalte håndvask onsdag i sidste uge da den også var i restordre. Det vil samlet sige en forsinkelse på knap 2 måneder i forhold til aftalt levering.
Til ‘inspiration’ for andre vil jeg hermed beskrive vores samlede erfaringer med firmaet XL Granit.
I slutningen af august bestiller vi en komposit bordplade og en stål køkkenvask ved firmaet XL Granit. Sælgeren var ude med vareprøver og opfordrede os til at bestille med det samme, da vi så kunne få opmåling af køkkenet allerede den samme uge.
Både sælger og deres hjemmeside reklamerer med færdig montering 8-14 dage efter opmåling. Da denne frist var overskredet prøvede vi at kontakte firmaet for at høre hvordan det gik med bordpladen, men først den 20. september (ca. en uge efter bordplader og håndvask skulle have været leveret og monteret) fik vi en mail fra sælgeren hvori han fortalte os at lige netop vores plade var i restordre, og de ville først få den på lager omkring den 2. oktober. De kunne dog tilbyde midlertidige plader og vask+armatur til låns, alternativt kunne sælger komme forbi og vi kunne vælge et andet materiale.
(DEL 1)
Jeg ringede derfor til sælgeren for at høre nærmere om vores muligheder. Han argumenterede meget for at vi burde holde os til den bordplade vi allerede havde bestemt os for og at vi i stedet kunne få et provisorium så vi kunne bruge vores køkken. Jeg var stadig for kørt op over at vi skulle vente så meget længere på vores bordplade, så jeg kan ikke huske præcist hvordan han beskrev dette provisorium, men jeg forestillede mig noget der svarede til hvad vi havde bestil, bare i laminat i stedet for komposit materiale. Ifølge sælgeren burde vi kunne få provisoriumet allerede denne uge, han skulle dog lige tjekket dette nærmere. Angående spørgsmål om deadline for valg af anden plade ville vi formentlig kunne have det ca. 14 dage efter ombestilling, mens den oprindelige plade formentlig ville kunne blive leveret og monteret ca. 14 dage efter den 2. oktober. Da det samlet set ville betyde, at vi kun ville skulle vente ca. en uge længere på den oprindelige bordplade end hvis vi valgte om, og når vi formentlig kunne få et nogenlunde fungerende køkken allerede et par dage efter, valgte vi at beholde vores oprindelige plade og få et midlertidigt provisorium.
Desværre holdt ingen af disse deadlines.
Provisoriumet fik vi ca. en uge efter samtalen med sælger, da der ikke var plads i bilen inden? Hvilket jeg ikke forstår da det i modsætning til forventet kun var ret små plader der dækkede mindre en halvdelen af vores skabe. Desuden havde montøren ikke noget armatur med? Jeg prøvede at ringe til sælgeren men fik at vide at hans nummer ikke eksisterede længere? Vi havde heldigvis gemt det gamle armatur, men det var åbenbart gået for hurtigt med at tage den i sin tid og nogle dele manglede, hvilket betød at det ikke kunne monteres.
Jeg skrev i stedet en mail og brokkede mig, hvortil jeg fik en uforståelig mail tilbage om at montøren havde sagt at vi selv havde et armatur? Hvordan skulle han have vidst det når han først fandt ud af det da han kom?
Yderligere mails med forskellige løsningsforslag blev aldrig besvaret af sælger. Dvs. vi stod nu med en håndvask (som montøren var så flink at prøve at slutte til som et plaster på såret) og nogle bordplader der dækkede dårligere end de midlertidige plader vi selv havde lagt over skabene, hvilket på ingen måder var tilfredsstillende. Vi kunne selvfølgelig selv have bekostet en blikkenslager, men da der nu var kun et par uger til den forventede levering af de rigtige plader undlod vi at bruge penge på dette.
Det viste sig desværre at der gik meget længere tid før vi fik de rigtige bordplader.
(DEL 2)
Jeg havde i mellemtiden løbende prøvet at få svar på hvornår pladerne ca. ville ankomme, men de eneste jeg kunne få fat i var enten sælgeren (der sagde at han ikke havde noget med det at gøre, jeg skulle snakke med produktionen, han ville bede dem om at ringe til mig) eller receptionisten, der kun kunne komme med forskellige versioner af ‘han/hun er desværre optaget/ikke til stede lige nu, men jeg får dem til at ringe tilbage hurtigst muligt’. Desværre blev vi aldrig kontaktet.
Alt efter om jeg snakkede med sælgeren eller receptionisten mente de at pladen var ankommet til fabrikken eller også at de ikke kunne se at pladen var ankommet endnu, men at jeg skulle snakke med produktionen, de var desværre optaget lige nu, men skulle nok ringe tilbage????
Først efter jeg skrev mit første indlæg på denne side skete der noget. Kort derefter modtog vi en mail fra sælgeren om at vi ville modtage pladerne ugen efter. Gentagen kontakt derefter gav os ikke nærmere information om en præcis dato, først den 26/10 fik vi at vide at den ville blive leveret dagen efter. Da de tyske montører troppede op var den lovede håndvask dog ikke med, de tyske montører kunne ikke forklare andet end det, men ringede op og kom med det samme igennem til den person jeg hele tiden har prøvet at få fat i?? Min kæreste fik derefter at vide at håndvasken var i restordre, men formentlig ville blive leveret dagen efter og allersenest mandagen efter?? Jeg forstår ikke hvordan en håndvask kan være i restordre knap 2 måneder efter den er bestilt?? Håndvasken kom selvfølgelig ikke dagen efter og heller ikke om mandagen. Først onsdagen efter pladen blev leveret (dvs. 7 dage efter) fik jeg at vide at den ville komme samme dag, ca. mellem kl. 16 og 18, men at de ville ringe først. Pladen ankom kl. 15 og der blev ikke ringet først, heldigvis var min kæreste hjemme.
(DEL 3)
Vi har nu vores bordplade og håndvask og kan nu endelig bruge vores køkken, knap 2 måneder efter vi var blevet lovet det. Heldigvis har de tyske montører været flinke og rigtigt dygtige til deres job, bordpladerne er flotte og monteringen upåklagelig. Eneste ulempe angående montørerne har været at det var lidt svært at kommunikere med dem da deres engelsk ikke var særligt godt. Montørerne trækker heldigvis op på en samlet meget dårlig oplevelse, desuden har jeg fået tilkæmpet mig en lille rabat.
Hvis vi havde valgt at skifte til en anden plade (og hvis man kunne stole på den deadline sælgeren anslog) ville vi ved den løsning ‘kun’ skulle have ventet ca. en måned efter den oprindelige deadline.
Udover at skulle vente så urimeligt længe på bordpladerne har det værste været manglen på information – jeg forstår virkeligt ikke hvorfor man ikke kan få noget at vide??
Det mindste firmaet kan gøre er at holde en åben dialog og melde ud med det samme når der er problemer. Det er meget fint at vi fik tilbudt midlertidige plader, det skulle bare være sket meget før, det kan ikke passe at de først opdager der er noget galt ca. en uge efter vi skulle have fået leveret og monteret pladerne, desuden var de midlertidige plader mere eller mindre ubrugelige for os.
Jeg håber andre kan bruge vores oplevelser – jeg kan desværre se på denne side at vi ikke er de eneste der er stærkt utilfredse med XL Granit.
(DEL 4/4)
Hej Jacob
Nej, det gjorde vi ikke, vi betalte med en bankgaranti, der var ikke de store problemer i det, efter montagen som forløb godt, frigjorde vores bank pengene til XL.
jeg har siden dec 2010, prøvet at komme i kontakt med xl-granit men er kun blevet kontaktet 1 gang, og venter stadig på at få afsluttet min sag, men hører ikke andet end trusler om inkasso via mail, og når jeg ringer bliver telefonen ikke svaret ,jeg er rystet over forretningsmetoden.vh nadia
På opfordring fra Sydbanks erhvervsafd. har jeg idag politi anmeldt Xl Granit ved kim cerup svendsen. Nørregade 58. 6622 Bække.
Firmaet har ikke leveret varer som jeg har købt og betalt for.
Desvære er det ikke muligt at få fat i Kim Cerup Svendsen
over telefon, mail eller facebook derfor har jeg ikke haft anden mulighed.
Jeg har selvfølgelig dokumentation både ved faktura og bankoverførsel samt email til syd og sønderjyllands politi.
Hej
Vi betalte fuld pris før levering af bordplade, vask og armatur. Dumt – ja en smule. Vi er dog super glade for at bordpladen nåede at blive leveret 2 dage før jul – Den er flot og næsten perfekt. Desværre var armaturet ikke med og bordpladen skulle tilpasses en lille smule af en stenhugger. Da pladen ikke var perfekt ville de komme i det nye år og tilpasse den, planlime vask og kogezone samt levere det rigtige armatur.
Det ser ud til dette ikke kommer til at ske.
Er der nogen som ved hvordan man som forbruger er stillet i sådan en sag? (dårligt stillet er ikke et brugbart svar 🙂
Jeg føler meget for jer som har flere penge i klemme end vi har. Vi drømte alle om det perfekte køkken….
Jeg kan kun opfordre til at man politi anmelder Kim cerup svendsen som er bagmand for xl granit / granit house
Nørregade 58 6622 Bække
Han har handlet bevist, og derfor er handlingen strafbar.
Og det er den eneste måde at vi alle bliver fri for platugler som ham.
Henvendelser til politiet skal rettes til syd og sønderjyllands politi tlf. 76111448
MVH Martin
Har lavet lidt søgning på manden bag firmaet xl-granit. Ikke just et prangende cv han kan skrive sig, med mindre han som med så mange andre ting skriver hvad han lyster…
Nettraders I/S ophørt – 31.12.2008
biosand.dk – ophørt 31.12.2009
Dansk Byggekeramik Syd I/S – ophørt 31.12.2009
CasaPedra I/S – ophørt 31.12 2009
granit house – ophørt 31.12 2010 ?
Xl-granit – ophørt 31.12 2010 ?
Casapedra.dk og biosand.dk ´s hjemmesideer ser i øvrigt ud til at fungerer selvom firmaet i følge cvr-register er ophørt med at eksistere.
GRRRRRR
Desværre har vi ligesom så mange andre haft en utrolig dårlig oplevelse med XL-Granit eller Granit house ved Kim Cerup Svendsen..
Jeg kan ikke komme i kontakt med Kim, er der andre som er i kontakt med ham?
Han skriver på deres hjemmeside at firmaet er i betalingsstandsning, hvilket ikke kan bekræftes af skifteretten, hvilket jeg syndes lyder mærkeligt?
jeg er blevet oplyst at han er på skiferie.
Jeg blev igår kontaktet af politiet i syd og sønderjylland det er dem som kører sagen, de kan heller ikke få fat i kim,
Jeg kan kun opfordre alle som har penge til gode til at melde ham til politiet. Ellers er der bare flere der bliver snydt.
MVH Martin.
Jeg har nu fået mit armatur og mangler således ‘blot’ en stenhugger som kan tilpasse vores bordplade. Jeg er blevet lovet der bliver bragt orden i tingene. Vi er bare fanget i lidt jura i forbindelse med nogle andre kunder som skal have bordplade leveret.
Sagen er den, at det er et andet firma som har været underleverandør til xl-granit. Dette firma forsøger at bringe orden i de sager hvor kunderne har betalt hele ordren eller delvist betalt ordren. Dette firma er ligeledes fanget af Kim Svendsen som skylder dem MANGE penge. Manden som leverede vores armatur, en tidligere ansat, mangler ligeledes at få løn for flere måneder.
Har I penge til gode vil jeg som MArtin opfordre jer til at melde Kim til politiet. Dette kan være medvirkende til at han ikke får et nyt CVR-nummer og laver fusk endnu en gang med et nyt firmanavn.
Hej alle, – jeg er chokeret over at finde ud af, hvor mange vi er, der er blevet snydt af XL-granit, idet vi har bestilt og betalt for varer, vi aldrig har fået leveret. Jeg har politianmeldt XL-granit, men der er intet videre sket i sagen. Er der nogen af jer, der faktisk har fået pengene retur?
Hilsen Lone
Vi mangler fortsat en stenhugger til at tilpasse den leverede bordplade, samt til at planlime vask og kogezone.
Begynder at tvivle…..
Hej Lone,
Vi har desværre hellere ikke fået noget penge retur eller leveret bordplade, på trods af at Kim Cerup Svendsen personligt har lovet os en løsning – Man kan sætte såørgsmålstegn ved om man kan stole på manden…
Granite house som er firmaet bag XL-granit og som er firmaet vi har betalt vores penge til er, ifølge cvr.dk, gået konkurs. Granite house har cvr. nr. 21600105 og er et enkelmandsfirma uden selvskabsform ejet af Kim Cerup Svendsen. Alle som har penge tilgode kan gøre der krav hos kurator ved advokatfirmaet Dahl i Esbjerg..
Mvh. Lars
Til de kunder som måtte lade sig friste af XL granit´s tilbud, vil jeg gerne gøre opmærksom på følgende forhold:
XL granit er gået konkurs og nogle af folkene bagved har efterfølgende startet ny virksomhed ved navn http://www.stonex.dk
Nov 2011 har de samme folk startet endnu en http://www.virksomhed ved navn http://www.byg24.dk
Jeg skal ikke gøre mig til dommer over ret og rimeligt, men vær opmærksom på denne historik inden du indgår en aftale!
Man skal også være opmærksom på, at XL-Granit jo ikke var deres første firma. De lever tilsyneladende af at gå konkurs og stikke af med folks penge – og så står man dér!
Jeg kan kun give dig ret i, at man kun kan undre sig over de 2 firmaers markedsføring,specialpriser på hvidevarer og andre fantasifulde beskrivelser omkring produkter og priser.Ganske rigtigt kan man netop se at flere firmaer med samme adresse har et sammenfald af produkter….hvorfor mon det 🙂 Alle der tror de ‘spare’ penge ved at handle ved sådanne firmer i forhodl til detajlhandlen må være klar til at få en skuffelse, nøjagtig som da det hed XL-granit.
Vi kan vel alle være mere trygge ved en butik der trods alt har ligget på samme adresse og givet kunder service og tryghed fremfor endnu en smart internetside…….
The ED due to that surgery might be either temporary or permanent. Use these circumspectly however, since they may lower glucose levels, that”s an unsatisfactory effect in men whose blood sugar are properly balanced.
https://www.cialissansordonnancefr24.com/cialis-moins-cher-en-pharmacie/
Pression arterielle est comment dur votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur determination pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent perseverent b gerer offre sang loin de votre coeur. Chaque set votre manque de sensibilite bat, il pompe le sang par de vos arteres a la prendre facilement de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/tadalafil-prix-france-gratuit/