Hej,

Jeg er så småt gået i gang med at opsætte et IKEA-køkken, men er løbet ind i vanskeligheder mht. at få hjælp til planlægningen i butikken.

Problemet er at de medarbejdere, som arbejder i IKEAs køkkenafdeling har meget varierende kompetencer. De første par gange var vi heldige at få hjælp fra nogen medarbejdere, som virkede kompetente og som havde godt styr på 3D-modelleringsværktøjet. Her fik vi god hjælp, selvom medarbejderen var nødt til at tegne vores køkkenmodel i et gammelt program, som ikke kan tilgås fra IKEAs hjemmeside, da der var nogen problemer med programmet fra deres hjemmeside.

De sidste par gange har vi desværre været ude for følgende:
Først var der enormt lang kø for at få rådgivning (den ene gang måtte vi vente i over en time). Da det endelig blev vores tur, fik vi en medarbejder, som åbenbart ikke er i stand til at bruge IKEAs 3D-modelleringsværktøj, og som faktisk slet ikke var i stand til at finde vores model frem fra systemet. I begge tilfælde blev medarbejderen ‘reddet’ af en mere IT-kyndig medarbejder, der overtog ham, og som iøvrigt gav mig glimrende rådgivning. Men først efter en times spildtid med den inkompetente medarbejder.

Derfor vil jeg gerne spørge om gode råd til:

1. Hvilke tidspunkter på dagen og ugen, hvor der ikke er så lang kø.

2. Hvordan man ‘fanger’ en af IKEAs kompetente rådgivere, og undgår de inkompetente.

Efter min mening burde IKEA overveje at man som kunde godt kan leve med en uerfaren og ikke IT-kyndig medarbejder hvis det er vaser eller potteplanter eller hovedpuder man køber, men når man køber et køkken til 30-40.000 kr, som man skal leve med i 25 år fremover, så er man nødt til at få rådgivning fra nogen, som i det mindste er i stand til at bruge IT-værktøjerne.

Med venlig hilsen
Peter